Hej!
Jag har skapat den här bloggen för mina vänner, mina bekanta, min familj osv men om det är någon annan som också tittar in på min blogg så vill jag berätta lite om varför jag valde Ungern, organisationen AFS osv! :)
 
Det hela började med att min mamma berättat om sitt eget utbytesår i USA när hon var i min ålder. Om det inte vore för att hon åkte på ett utbytesår så hade jag förmodligen inte kommit på att jag också ville iväg. Från början ville jag också åka till USA och jag hann komma så långt att jag gjorde klart min ansökan och skulle välja vilken del av USA jag ville till när jag ändrade mig. Nu funderade jag istället på åka till Ungern, så efter att ha haft lite (mycket) beslutsångest bestämde jag mig för att åka till Ungern!
 
Så varför just Ungern? Min pappa är ungrare från Rumänien (byn han kommer från tillhörde Ungern t.o.m. WW1) och vi har besökt Rumänien varje sommar sen jag föddes. Tyvärr är jag fruktansvärt dålig på ungerska, jag kan i princip bara säga "hej", "äpple", "stol" och "det regnar" vilket är rätt tråkigt. Jag kan alltså inte ungerska, och jag kan heller inte så mycket om den ungerska kulturen och hur Ungern verkligen är men det är något jag vill och ska ändra på under mitt kommande år! Det hade ju varit supernice att kunna prata ungerska, dels för att kunna prata med min ungerska släkt, dels för att kunna snacka skit om folk på stan med min pappa och syster (skämt) men framförallt för min egen skull! Sen vill jag också ta reda på mer om en stor del av min bakgrund.
 
Anledningen till att jag valde AFS som organisation var för att jag helt enkelt tyckte att den verkade bäst! Mamma var nöjd med dem och hon och jag gick på några olika utbytesorganisationers möten och vi tyckte båda att AFS verkade passa mig bäst. Jag är väldigt nöjd med mitt val.
 
Nu känns det som att jag börjar upprepa mig och skriva meningar som är sjukt jobbiga att läsa (jag skyller på att klockan är halv 12 på kvällen och på att det är sommarlov) så jag slutar skriva nu!
 
Jó éjszakát! (God natt!)

Kommentera

Publiceras ej