Hej! Jag heter Ellie, jag är 16 år och bor i Lund, Skåne. Den 22 augusti åker jag på ett utbytesår till staden Nyíregyháza i nordöstra Ungern! Jag åker med organisationen AFS, som jag är väldigt nöjd med.
 
Nyíregyháza är som sagt en stad i nordöstra Ungern med 118 000 invånare (alltså större än min hemstad som "bara" har 114 000). Staden ligger cirka 5-6 mil från rumänska och ukrainska gränsen. Den största staden i närheten är Debrecen, Ungerns näst största stad. Min värdfamilj består av en mamma, en pappa, en syster som är 17 och en bror som är 19! Vi verkar ha mycket gemensamt, t.ex. intresset för att baka och laga mat. 
 
Detta var väl allt jag hade att säga denna afton, men jag skriver snart igen! 
 
Kram, Ellie ♥
 
Ungern, uppe i högra hörnet kan man se Nyíregyháza! 
Ett badhus i staden
Staden 
Något torg i staden 
Staden
 

Kommentera

Publiceras ej