Nu har jag haft min fjärde vecka i Ungern, såå galet! Det känns både som om att tiden gått så snabbt men samtidigt som om jag varit här mycket längre än 4 veckor. Tiden är så annorlunda här på något sätt!
 
Zumban i onsdags var superkul, så förhoppningsvis ska jag dit igen imorgon (måndag) och på onsdag igen! Det var riktigt svettigt men det var väldigt roligt och skönt och det kändes inte som att träna! Eftersom det var första gången så tog jag det lite lugnt så jag inte skulle ta ut mig för tidigt så nu vet jag att jag kan ta i lite mer nästa gång. Dansstudion ligger på köpcentret mitt i stan så det kändes lite pinsamt att gå igenom köpcentret alldeles svettig och i träningskläder men det var rätt så dött i och med att det var så sent så det var inte så farligt. När jag kom hem åt jag en av mina favoriträtter här, brasói och gick sen och tvättade håret. Jag åt så jag blev proppmätt eftersom det trots allt var min favoriträtt, men det borde jag ju inte riktigt gjort för när jag kom ut ur duschen så hade vi fyra gäster på besök och vi skulle äta kvällsmat... Oops! Men jag åt knappt något och de förstod ju varför så det var inget problem. Vid 11 när gästerna gick hem gick jag och la mig. 
Lackó lekte lite med det svenska godiset
Riktigt ofräsch efter Zumban hahaha

En bild från i tisdags när jag hade ungerskalektion! 
En till bild! Bakifrån från vänster: Rina, Baibua, Yasemin, Ece, jag, Cande

I torsdags gjorde jag inget speciellt vad jag kan minnas. Skolan var väl som den brukar, jag åkte hem tillsammans med Zsaklin, vi tog det lugnt en stund och sen på kvällen stack jag ut på en jogging runda med "brorsan". Det är så svårt för mig att komma ihåg vad jag gör om dagarna haha och det är inte alltid något speciellt! Men sen gick jag väl och dushade och åt och tog det lugnt osv!
Väntar på bussen torsdag morgon 
Innan joggingrundan hahah
 
I fredags var jag i skolan och det var ju typ det samma som alltid förutom att det var lite bråk inom klassen. Vi ska nämligen beställa tröjor med våra efternamn på som vi ska ha på idrotten men då uppstod det lite bråk om pengar. Jag fattade inget som sades eftersom allt var på väldigt snabb och arg ungerska men jag klasskompis översatte lite för mig. Bråket löste sig i alla fall (tror jag) och nu är nog allt bra. Det var så kul, efter lektion 6 när jag slutat och skulle äta lunch med Zsaklin så kom det fram några små pojkar som sa något till mig på ungerska. Då sa jag till dem (på ungerska) att jag inte kan ungerska eftersom jag är en utbytesstudent från Sverige och de blev så himla förvånade och typ imponerade! Téééénleg sa de hela tiden vilket typ betyder seriöst/verkligen och de frågade mig massa saker. Jag vet inte varför men de gjorde typ min dag, de var så himla söta och jag ville bara krama om dem haha! Den ena hade dessutom på sig en svensk landslagströja men han var inte svensk. Jag var dessutom väldigt stolt för jag snackade med dem på ungerska och jag kunde göra mig förstådd! Sen var det dags för mig och Zsaklin att traska mot bussen och åka hem. När vi kom hem tog vi som vanligt det lugnt ett tag haha och sen fram emot kvällen kom Zsaklins billärare och hämtade upp oss. Vi körde till några olika mataffärer och körde runt med bilen en sväng. Efter ett tag körde han hem oss och Zsaklin och jag kollade på någon film på teve och gick och la oss vid 11. 
Fredag morgon, jag tyckte att skillnaden på min och zsaklins outfit var så himla kul, jag i svarta höstkläder och hon i sommarkläder...

Igår förmiddag var inte särskilt händelserik. Vi tog det lugnt, jag städade mitt rum, jag och Zsaklin kollade på film och sen gjorde jag, Zsaklin och Lackó pizza. Pizzorna blev riktigt riktigt fina men de var ALLDELES för starka för min smak, hälla i mig massa mjölk så starka de var haha! Vid 5 stack jag och Zsaklin in till stan där vi gick in i några affärer och sen stack till en "hamburger pub". Där åt vi kvällsmat och snackade en massa och skyndade oss sen hem till X-Factor. Vi kollade på programmet och åt några havreflarn jag köpte på IKEA förra veckan kollade sen på en dubbad film och la oss vid 11/12.
Min goda kycklingburgare, mmmm
Selfie med Zsaklin på hamburgarpuben
 
En av pizzorna, så vacker men så stark..
 
Idag steg jag upp vid 10, gick in i köket och upptäckte att Lackós kompisar från lördagen låg och sov i vardagsrummet haha så fick smyga runt så de inte skulle vakna men det gjorde dem ändå. Sen tog jag det lugnt hela förmiddagen och eftermiddagen, läste mest och chillade med Zsaklin. Sen vid 6 stack vi in till stan där vi cykla runt en stund och sen stack till McDonalds och köpte kvällsmat. Eller ja, jag köpte en McWrap och Zsaklin en glass och mozzarellasticks! Helt plötsligt började det spöregna så vi kastade i oss vår mat och försökte skynda oss hem och eftersom det tar cirka 20 minuter att cykla hem så var vi dyngsura när vi kom fram. Nu sen vi kom hem har jag diskat i princip all disk från denna helgen haha (föräldrarna är på en festival och jobbar så de har inte varit hemma), druckit te och kollat på Harry Potter med Zsaklin. Nu ska jag nog kolla lite mer TV och sen gå och lägga mig. Det har varit en lugn och skön helg men i ärlighetens namn så har den varit lite småtråkig emellanåt så jag ska den här veckan som kommer försöka göra planer med folk så att nästa helg blir lite mer fartfylld! 
Dyngsur hahaha! 

 Godnatt, jag hoppas att ni haft en jättebra vecka och helg! Jag skriver snart igen, och kanske om något annat än bara vad jag gör om dagarna. Kraaaaaaaaaaaaaaam

3 kommentarer

Bibi sonderyd

21 Sep 2014 22:26

Hej lilla gumman! Vad glad jag blev när jag läste din blogg! Tråkig helg? Min var nog mycket tråkigare!Jag är så glad över att du trivs och har det bra! När du kommer hem så får du lära mig dansa det låter verkligen trevligt! Här hemma börjar hösten komma, hur är det hos erKram och ha det riktigt bra

Mamma

21 Sep 2014 22:46

Hej sötnos!
Kul att din ungerska verkar ha kommit igång, det måste verkligen motivera dig ännu mer.
Ibland måste man ha det lite långtråkigt (du minns väl Alfons....), men med lite planering är det ju snabbt förebyggt! 1000 kramar

Pappa

22 Sep 2014 21:07

Kul att din ungerska har lossnat - det känns overkligt att vi snart kan konversera på ungerska. Puss Pappa

Kommentera

Publiceras ej