Hallåhallå! Idag har jag inte gjort så mycket, jag steg upp före alla andra i familjen vid halv 10 och åt frukost och läste boken Steglitsan! Sen läste jag faktiskt i princip hela dagen, jag kom verkligen in i boken och eftersom jag inte hade något annat att göra så hade jag ingen anledning att släppa boken heller! Vid halv 7 stack familjen minus Lacko till en restaurang i närheten, det var trevligt och gott! Vi kom hem för kanske 20 minuter sen och nu ska jag snart duscha och sen kanske lägga mig. Här får ni några bilder på mitt rum som jag tog igår! 
När man kommer in genom dörren
Om man vänder sig till höger när man står i dörröppningen ser man detta! På andra sidan glasdörren finns det en liten altan men den används inte! 
Mitt rum om man står vid glasdörren
Min säng, fönstret och lite av TVn
Byrån och TVn. Man kan även skymta min garderob som är en slags "Walk-in-closet" bakom väggen! 
Min lilla garderob! Det finns ytterligare två hyllor som inte fick plats på bild! Under jackorna har jag mina väskor och några skor men de fick inte heller plats på bild 
På byrån har jag min TV och de tre fotoramarna jag fick som avskedspresent i Sverige! 
Här är en till liten byrå och min spegel. Här gör jag mig alltid i ordning! 

Mitt rum ser i princip alltid ut såhär, jag håller det faktiskt väldigt bra i ordning och det ända oordningsamma är att jag brukar ha min skolväska framme vid min byrå under skolveckan men det tycker jag inte är så farligt! Sängen bäddar jag också varje morgon, det går ju väldigt snabbt med tanke på att jag bara lägger på överkastet och Nalle Puh haha! Jag tycker det känns jätteskönt att mitt rum äntligen är helt klart! Även om det fortfarande är lite avskalat så känner jag mig helt hemma i rummet och det känns mycket mer personligt nu med fotona, den lilla 'sminkhörnan' och Nalle Puh på sängen! TVn gör även så det känns mysigare, även om jag bara använt den typ 2 gånger hittills! Alla filmer och serier är nämligen dubbade till ungerska så jag har väldigt svårt för att förstå vad som händer om jag inte är helt fokuserad! 

Nu ska jag gå och duscha, men förhoppningsvis uppdaterar jag snart igen! Kraaam

4 kommentarer

mamma

28 Sep 2014 22:11

Kul att se ditt rum! Vetter altanen ut mot trädgården? Du ser inte ut att ha något skrivbord på rummet, gör du läxorna i köket eller vardagsrummet?
Jag tyckte också att Steglitsan var kanon! Har du möjlighet att låna böcker på engelska på skolan eller på något bibliotek i stan? Annars kan vi skicka fler böcker till dig!
Ha det så bra, min älskling!

Bibi sonderyd

29 Sep 2014 21:13

Kul att se ditt rum,lilla Nalle Puh och fotona känner jag igen!Rummet är inte så stort som ditt här hemma,men det viktiga är att du trivs!Jag väntar med spänning på nästa rapport från Lilla Ungern! Lycka till med allt vad du gör! Många kramar och var rädd om dig!

Linn

01 Oct 2014 21:36

Vad fint du har fâtt det Ellie. Och kul att se fotona du har tagit med dig <3

Malin

06 Oct 2014 16:37

OMG så stökigt du har det!!! inte ok att ha väskan på golvet under skolveckan!!! SKOJA <33333 Förlåt att jag infekterar din blogg med en så här ful kommentar, hoppas du förlåter mig.

Puss puss, saknar dig!!! /Malle

Kommentera

Publiceras ej