Hallå hallå! Mycket har så klart hänt sen sist och det är alldeles för mycket för att skriva så jag lägger istället upp massa bilder och skriver lite kort bara!
 
Jullovet var jättehärligt, tyvärr är idag sista dagen. Jag har umgåtts med Ági och Zsaklin i princip varje dag vilket har varit jättebra för vårt förhållande! Så under lovet har jag umgåtts med dem, gått på bio med mina kompisar, åkt till centrum några gånger, pyntat granen, firat jul såklart, träffat massa av min värdfamiljs släktingar, firat nyår, bowlat med familjen och varit i Debrecen med tjejerna!
 
Julen var mysig och lång. Den 23 började vi laga mat och städa hela huset och på själva julafton fortsatte vi städa och laga mat. Jag skypade med familjen en liten stund på förmiddagen men jag hörde tyvärr bara typ hälften av vad de sa vilket kändes lite jobbigt. Det var konstigt att inte se Kalle Anka klockan 3, men vid 4 stack vi till kyrkan för gudstjänst. När vi kom hem åt vi mat, lax med ris och sallad och sen var det presentutdelning. Familjen blev jätteglad för sina presenter, både de från Sverige och de jag köpt själv! Jag fick en väldigt fin klocka samt strumpor från familjen. Dagarna efter julafton åkte vi till olika släktingar och firade jul där så det var MASSA ätande, men det var supergott! Så i mellandagarna var jag mycket med familjen men jag träffade också kompisar en kort stund två gånger och gick till en fest med Zsaklin och hennes kompisar där jag BARA snackade ungerska. Nyår spenderade jag hos Ece tillsammans med hennes värdfamilj, bekanta till familjen och Baibua. Vi åt god middag, spelade poker, snackade en massa och skålade på tolvslaget! I Ungern när klockan slår 00.00 på nyår blir alla knäpptysta och nationalsången spelas överallt i landet. Låten är väldigt sorglig dessutom så alla måste se väldigt sorgsna ut och det är ju inte en jättemunter start på året! Jag, Ece och Baibua fick hålla oss för skratt och sen när låten var slut skålad
e vi alla och var glada! Dagen därpå gick vi på en konsert tillsammans med Agi och Zsaklin för att fira det nya året.
 
Igår var jag i Debrecen själv med Ece, Baibua och Yasemin! Det var verkligen toppen att få åka dit själva (även om det bara är 30 minuter med tåg). Vi åt frukost, gick runt i centrum och sen till stadens största köpcenter där vi shoppade lite. Vid 5 åkte jag till mina värdkusiner med familjen som bor i Debrecen och där var vi till 9-tiden. När jag kom hem kollade jag på film med Agi som vi gjort nästan varje kväll det här lovet! Idag tog vi det lugnt hemma och gick ut en runda, i natt kom nämligen den första snön till Nyiregyhaza så det är alldeles vitt och fint här nu!
 
Bilderna är i oordning men jag hoppas det är okej ändå!
 
Jag ska uppdaterna snart igen! Tusen kramar!
 

3 kommentarer

Bibi sonderyd

09 Jan 2015 20:35

Så fina bilder,Kul att se hela familjen! Kram mormor!

mamma

10 Jan 2015 19:31

Ni ser ut att ha haft det jättemysigt!
Kram

Pappa

11 Jan 2015 20:30

Szia,

Örülök, hogy jól telt a karácsony és a szilveszter! Mi jól érztük magunkat Etiópiában, nagyon szép volt a hegyekben. Sok állatot láttunk, többek között nagy páviáncsoportokat. Sátorban aludtunk és éjszaka mínusz 1-2 celsiusz fok volt - idönként fáztunk. Várom hogy beszéljünk a Skypon. Csók Apa

Kommentera

Publiceras ej