Igår var jag som sagt på "fest"! Det var inte vad jag skulle kalla fest eftersom det bara var typ ett gäng 15 personer som satt och snackade & dansade i en bar/ restaurang! Men det var jättetrevligt och jag fick träffa flera av mina framtida klasskompisar. Alla kunde inte prata engelska, men de som kunde pratade jag mycket med! Människorna här är verkligen varmare än i Sverige haha! 

Idag var det jättehärligt väder, 28 grader som varmast! Jag och zsaklin startade dagen med frukost och sen en liten joggingrunda runt en damm/sjö i närheten. Det var väldigt fint och skönt att röra på sig, men nästan för varmt! 

När vi kom tillbaka till huset gjorde jag några magövningar, tvättade håret och sen gjorde jag och zsaklin lunch, pasta med nuggets och ostsås, supergott! Sen satt vi och chillade i solen i några timmar, sminkade oss och drog in till stan där det är en jättetrevlig festival! Där träffade vi två till utbytesstudenter och en till tjej. Vi gick runt i stan och snackade och hade det mysigt, stan är verkligen så himla fin och det är extra kul nu när det är en festival för det var fullt med folk! 

Vi kom hem till huset för kanske en timme sen och nu sitter vi i vardagsrummet och lyssnar på musik och snackar! Här kommer några bilder:
Kenyérlángos efter "festen", såå gott 

Dagens lunch ❤️ 



Äpplen är tydligen jätteviktiga för Nyíregyháza 
Hemsk selfie med mig, zsaklin och cande 


Nu ska jag lägga ner mobilen och vara social! Jag hör av mig snart igen, kraam! 

1 kommentarer

Mamma

31 Aug 2014 12:51

Ni ser ut att ha en stor, härlig trädgård. Njut av det varma vädret, här regnar det i princip oavbrutet....
Vad va det för typ av festival i stan? Musik-, mat-???

Kommentera

Publiceras ej